سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصرف میوه و سبزیجات برای سگ

شما بعنوان نگهداره حیوانات خانگی طبیعیست که بخواهید از مصرف میوه و سبزیجات برای سگ بیشتر بدانید. اکثر غذاهایی که ما مصرف می‌ کنیم، بخصوص میوه‌ ها و سبزیجات کاملاً برای حیوانات بی‌خطر هستند، اما برخی از آن ها نه تنها مضر که بسیار خطرناک هستند. به این علت که سیستم گوارش حیوانات با ما بسیار فرق می‌ کند، اگر غذای نامناسبی را به سگ یا گربه بدهیم امکان دارد سلامتش را به خطر انداخته یا حتی باعث مرگ او شویم.

در زیر لیست برخی از خوراکی‌ های ما که برای مصرف سگ‌ ها و گربه‌ ها مضر یا مفید هستند، آمده است.

با ایران چاوچاو همراه باشید.

میوه و سبزیجات برای سگ – که سگ می تواند استفاده کند

سیب

سیب‌ ها منابع بسیار خوبی از فیبر، ویتامین A و C هستند. دارای پروتئین کم و بدون چربی بوده و خوراک بسیار خوبی برای حیوانات سالمند هستند. با این‌حال، مطمئن شوید که تکه سیبی که به آن ها می‌ دهید فاقد هسته یا دانه باشد.

موز

موز اگر به اندازه استفاده شود می‌ تواند یک غذای عالی و کم‌کالری برای سگ و گربه باشد. بسیار مغذی بوده و حاوی مقدار زیادی ویتامین، فیبر، پتاسیم، بیوتین و مس است. کلسترول و سدیم کمی دارد، اما بخاطر داشتن مقداری قند باید گاه‌به‌گاه به حیوان داده شود.

مصرف میوه و سبزیجات برای سگ – توت فرنگی

توت فرنگی حاوی مقدار زیادی فیبر و ویتامین C است. همچنین حاوی آنزیمی است که به سفید شدن دندان سگ و گربه کمک می‌ کند. با این‌حال به دلیل داشتن قند بسیار بالا از مصرف زیاد آن پرهیز کنید.

انبه

انبه بسته‌ ای از ویتامین‌ هاست که می‌ توانید به سگ و گربه بدهید. مانند همه میوه‌ های پوست‌دار باید قبل از مصرف پوست این میوه را که حاوی مقداری سیانید است، بگیرید. انبه پوست‌کنده و تکه‌تکه شده هضم آسان‌تری دارد و از بروز ناراحتی‌ های معده و دستگاه گوارش جلوگیری خواهد کرد.

گلابی

گلابی پر از ویتامین A و C و فیبر است و اگر به اندازه استفاده شود می‌ تواند خوراکی عالی برای سگ و گربه باشد. مانند سیب و پرتقال، دانه‌ های گلابی نیز حاوی سیانید بوده و باید حتماً جدا شود. گلابی خاصیت ضدسرطانی دارد.

کلم بروکلی

بروکلی دارای فیبر و ویتامین C است، اما استفاده بیش از حد آن در برخی سگ‌ ها منجر به تحریک معده شده و مشکل‌ساز می‌ شود. تکه‌ های کوچک بروکلی بدون ساقه‌ های بزرگ آن می‌ تواند خوراک مناسبی برای سگ و گربه باشد، بیشتر حیوانات علاقه دارند گل‌ های کلم را بجوند تا اینکه تکه‌ های کوچک آنرا بخورند.

 

فروش سگ چاوچاو اصیل و وارداتی در مجموعه ایران چاوچاو

هویج

هویج سبزی‌ای کم‌کالری با فیبر زیاد بوده که برای دندان‌ های حیوانات خانگی بسیار مفید است. همچنین بتاکاروتن موجود در آن به سلامت پوست و چشم حیوان کمک می‌ کند.

کرفس

کرفس بسیار کم‌کالری بوده و پر از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ هاست. همچنین آب فراوان موجود در آن برای بهبود تنفس در حیوان مفید خواهد بود.

خیار

خیار علاوه بر داشتن ویتامین C، K و منیزیم دارای چربی و کربوهیدرات بسیار کم بوده و برای مصرف سگ‌ ها و گربه‌ های چاق بسیار مفید است. همچنین به کاهش فشار خون کمک کرده و مهم‌تر از همه برای بهبود تنفس حیوان مفید است.

لوبیا سبز

لوبیا سبز منبع خوبی از پروتئین و آهن برای سگ و گربه است. مصرف تازه، یخ‌زده و یا کنسرو شده آن بعنوان یک میان‌وعده می‌ تواند به کاهش وزن حیوان کمک کند.

کاهو

با دادن کاهو به حیوان خانگی، آب و فیبر را به رژیم غذایی آن ها اضافه می‌ کنید و باعث می‌ شوید که آب کافی به بدن رسیده و احساس سیری کند. برگ‌ های کاهو را به برش‌ های نازک خرد کرده و می‌ توانید آنرا روی غذای اصلی قرار دهید.

نخودفرنگی

نخودفرنگی ویتامین B، تیامین و پتاسیم را در خود داشته که سطح انرژی حیوانات را بالا برده و سلامت استخوان او را افزایش می‌ دهد. نخودفرنگی تازه، یخ‌زده، بخارپز یا پخته شده می‌ تواند یک میان‌ وعده خوب و سالم برای سگ و گربه باشد که در رژیم غذایی معمول آن ها قرار می‌ گیرد.

کدو تنبل

کدو تنبل غذایی سالم برای حیوانات خانگی است. سرشار از فیبر بوده و برای حیواناتی که از یبوست یا اسهال رنج می‌ برند بسیار مناسب است. علاوه بر این منبع خوبی از ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آب است. از مصرف کدو تنبل‌ های شیرین شده یا ادویه‌دار پرهیز کنید.

سیب‌زمینی

مصرف سیب‌ زمینی برای سگ کاملاً مناسب است فقط به یاد داشته باشید قبل از مصرف آنرا بپزید. سیب‌ زمینی خام می‌ تواند سگ را دچار ناراحتی‌ های معده کند. سیب‌ زمینی تمیزی که پوست کنده شده، و با آتش یا آب پخته شده است منبع بسیار خوبی از آهن است.

میوه و سبزیجات برای سگ – که سگ نمی تواند استفاده کند

انگور

تحقیقات نشان داده است که انگور و کشمش از میوه‌ های بسیار سمی برای سگ‌ ها از هر جنس و نژادی می‌ باشد. درواقع انگور بسیار مضر بوده و باعث نارسایی ناگهانی و حاد کلیه‌ های سگ می‌ شود.

گوجه‌ فرنگی

گرچه گوجه‌ فرنگی رسیده (که معمولاً توسط انسان مصرف می‌ شود) برای سگ بی‌ضرر است اما گیاه گوجه‌ فرنگی و گوجه خام سم خطرناکی به نام سولانین (solanine) دارد. مصرف مقدار زیادی از آن باعث بروز مشکل در سگ خواهد شد.

قارچ

حدود 50.000 گونه قارچ در دنیا وجود دارد که تنها 100 گونه آن سمی می‌ باشد. قارچ‌ های سمی و خطرناک می‌ تواند مشکلات جدی‌ای را در سگ بوجود آورده و حتی منجر به مرگ او شود. قارچ‌ های خوراکی که از فروشگاه خریده می‌ شود می‌ تواند برای سگ مناسب باشد اما روی‌هم‌رفته عقلانه‌تر است که از مصرف آن ها نیز پرهیز شود.

گیلاس

قسمت گوشتی گیلاس حاوی سیانید بوده و برای سگ خطرناک است. سیانید باعث بروز اختلال در انتقال اکسیژن به خون شده و به سلول‌ های قرمز خون آسیب می‌ رساند. اگر سگی گیلاس بخورد به سختی نفس می‌ کشد، همچنین لثه‌ های قرمز و التهاب مردمک چشم از دیگر علائم مصرف سم سیانید هستند.

مصرف میوه و سبزیجات برای سگ – پیاز

پیازچه، پیاز و تره فرنگی از خانواده سبزیجات آلومینیومی (allium vegetables) بوده و برای اکثر حیوانات مضر و سمی هستند. اگر سگ پیاز بخورد، گلبول‌ های قرمز خونش ازبین رفته و باعث بروز درد، تهوع، استفراغ و اسهال در سگ می‌ شود.

 

 

فروش سگ چاوچاو

مجموعه ایران چاوچاو یکی از بهترین مراکز فروش سگ در ایران بوده که واردات سگ ها را از کشور های مختلف برعهده دارد.

برای داشتن یک سگ سالم و اصیل کافیست با کارشناسان فروش سگ چاوچاو تماس بگیرید و مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین نژاد سگ انجام دهید.

 

مصرف میوه و سبزیجات برای سگ