سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه ناخن سگ را کوتاه کنیم؟

خیلی ها بعد از این که از مرکز فروش سگ پامرانین بیرون می آیند از ما می پرسند چگونه ناخن سگ را کوتاه کنیم؟

برای همین تصمیم گرفتیم در این مقاله از وب سایت ایران چاوچاو به این معضل اشاره کنیم.

پس با ایران چاوچاو که به صورت تخصصی به فروش سگ پامرانین، سگ چاوچاو و … می پردازد همراه باشید.

 

ناخن هایی که بسیار بلند شوند، می‌ توانند در راه رفتن سگ شما هم تاثیر داشته باشند و مشکلات مربوط به استخوان و مفصل را به وجود آورند. از گرفتن ناخن‌ های سگتان نترسید. با داشتن اطلاعات کافی، ناخن‌ ها بدون مشکل و گرفتن وقت زیاد کوتاه می‌ شوند.

چگونه ناخن سگ را کوتاه کنیم؟

انتخاب ناخن گیر

اولین قدم این است که یک ناخن گیر انتخاب کنید: شما دو انتخاب دارید. نخستین نمونه از ناخن گیر ها، شبیه به قیچی با عملکردی مشابه آن است.

تیغه‌ ها را اطراف ناخن قرار داده و هر دو دستگیره را با هم فشار دهید. مدل دیگر آن، مدل گیوتینی است که روی آن حفره‌ای برای قرار گیری ناخن قرار دارد. وقتی دستگیره آن را فشار بدهید، تیغه دستگاه، بالا رفته و ناخن را قطع می‌ کند.

هر دوی این دستگاه‌ ها به خوبی کار می‌ کنند. اما شاید گرفتن ناخن‌ های نازک و کوتاه از سگ هایی که جثه بزرگ دارند، با ناخن گیر های گیوتینی کمی سخت باشد.

چگونه ناخن سگ را کوتاه کنیم؟ – سایر تجهیزات برای کوتاه کردن ناخن سگ

برای کوتاه کردن ناخن سگ از دیگر تجهیزات هم استفاده کنید: پودر منعقد کننده خون را برای مواقع ضروری که به اشتباه ناخن را بسیار کوتاه کردید و سگ شما شروع به خونریزی کرد، در اختیار داشته باشید.

پای سگ را در کف دستتان بگیرید

با دقت و به آرامی پای سگ را با کف دستتان بگیرید: در حالتی قرار بگیرید که رو به روی سگ بوده و دستتان هم جهت با پنجه‌ های حیوان باشد. انگشتانتان را زیر پنجه هایش قرار داده و شستتان را روی ناخن پنجه‌ ای که می‌ خواهید آن را بگیرید ثابت نگه دارید. این بهترین حالتی است که می‌ توانید برای گرفتن ناخن‌ های پنجه جلو داشته باشید.

چگونه ناخن سگ را کوتاه کنیم؟ – سگ را به پهلو بخوابانید

سگ را به پهلو بخوابانید تا بتوانید ناخن‌ های عقبی او را بگیرید: اگر حیوان خانگی خود را به پهلو بخوابانید؛ می‌ توانید این کار را به آسانی انجام دهید. او را روی یک میز قرار دهید تا دیگر مجبور نباشید خم شوید و یا بخواهید سگ را مهار کنید. آرنجتان را سرتاسر سگ قرار دهید تا روی نواحی پشت حیوان تسلط داشته باشید و بتوانید ناخن‌ های پنجه‌ های عقب را بگیرید.

به شکل ناخن سگ توجه کنید

گاهی مشاهده می‌ کنید که پایین ناخن، نسبتاً صاف است و قسمت هایی که به نوک نزدیک می‌ شوند، حالت انحنا می‌ گیرند. ناخن گیر را بردارید. نوک ناخن را تا رسیدن به خط قسمت‌ های صاف بگیرید، اما از کوتاه کردن قسمت رگ دار خودداری کنید.

دقت داشته باشید که دقیقاً همان جایی که تیغه را قرار می دهید، ببرید. تیغه بعضی از ناخن گیر ها طوری قرار گرفته که به خوبی دیده نمی‌ شود و ممکن است کمتر یا بیشتر از چیزی که به نظر می‌ رسد، ناخن را کوتاه کنید.

از سر ناخن شروع کنید

ترمیم و کوتاهی ناخن را با قسمت‌ های بسیار نازک بالای ناخن آغاز کنید. به تدریج ناخن را بگیرید تا به اندازه‌ ای که می‌ خواهید کوتاه شود، برسد. یعنی زمانی که به قسمت‌ های بیضی شکل ناخن رسیدید. رسیدن به این قسمت، به معنی لزوم توقف کارتان است؛ زیرا به نواحی رگ دار ناخن نزدیک شده اید.

ممکن است نیاز باشد که آن را در فاصله‌ های زمانی کوتاهتری نسبت به ناخن‌ های پنجه بگیرید؛ زیرا آن‌ ها هیچ گونه پوششی در مقابل برخورد و اصابت به اشیاء در زمان راه رفتن سگ ندارند.

ناخن‌ ها را سوهان بزنید

بعد از اینکه ناخن‌ها را کوتاه کردید، ممکن است قسمت هایی از آن در لبه‌ ها و کناره ها، زبر باشند و تیزی داشته باشند. می‌ توانید از یک سوهان ناخن برای صاف کردن سطح ناخن استفاده کنید.

در بعضی از سگ ها، لازم نیست که بعضی از ناخن‌ ها و یا همه آن‌ ها کوتاه شوند. زیرا در فعالیت‌ های روزانه آن ها، این کار خود به خود انجام می‌ شود.

چگونه ناخن سگ را کوتاه کنیم؟ – سگ را آرام نگه دارید

حیوان خانگی شما ممکن است در طول این فرآیند پرخاش کند و بپرد. کاری که او از شما انتظار دارد انجام دهید، این است که سریعاً او را آرام کنید.

بستگی به سگ شما دارد که چگونه رفتار کند

ممکن است بخواهد بعد از کوتاه کردن چند ناخن، اندکی استراحت کند. در دفعات بعدی، تعداد بیشتری از ناخن‌ ها را کوتاه کنید تا در آخر بتوانید همه آن‌ ها را بدون وقفه بگیرید.

فروش سگ پامرانین شناسنامه دار

می خواهید یک سگ زیبا، بامزه و در عین حال سالم داشته باشید؟

نمی توانید به پرورش دهندگان سگ اعتماد کنید و یا این که خاطره ای بد در ذهن شما در این باره ثبت شده است؟

کافیست همین حالا با مرکز فروش سگ پامرانین تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

راه های ارتباط با ما در قسمت پایانی وب سایت درج شده است. کافیست وارد وب سایت ما شوید.

 

منبع: چگونه ناخن سگ را کوتاه کنیم؟