سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیباترین نژاد سگ در ایران و جهان

می‌دونستید هرسال تو کشورهای مختلف دنیا، مسابقه زیباترین نژاد سگ با مراسم و تشریفات خاصی برگزار می‌شه؟

اگرچه قبل از هر چیز سگ را برای وفاداری و همدم شدن انتخاب می‌کنیم اما به‌هرحال زیبایی هم فاکتور مهمی در انتخاب نژاد سگ محسوب می‌شه.

در این مطلب قصد داریم زیباترین نژادهای سگ را به شما معرفی کنیم که اغلبشون در ایران هم پیدا می‌شن.

اگر شما هم به دنبال خوشگل‌ترین و زیباترین نژاد سگ هستید در ادامه مطلب با ایران چاوچاو همراه باشید.

  1. پامرانین، زیباترین نژاد سگ 

اولین مورد در لیست زیباترین نژاد سگ که باید بهش اشاره کنیم سگ پامرانین هست. این نژاد بسیار فعال و پرانرژیه و به خاطر ویژگی‌های مثبتی که داره سگ بسیار محبوبی به شمار می‌ره. این سگ ظاهری شبیه به روباه داره و موهای نرم و ابریشمی، زیبایی و شکوه خاصی بهش می‌ده.

این نژاد بانمک و زیبا جثه کوچکی داره و تنها 3 کیلوگرم وزن داره و به همین دلیل برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسبه.

سگ پامرانین در رنگ‌های مختلفی، از رنگ بژ گرفته تا سفید و کرم و شکلاتی وجود داره و رابطه خوبی با بچه‌ها و همین‌طور حیوانات دیگر داره.

فروش سگ پامرانین

 

فروش سگ پامرانین?

چاوچاو، بامزه و زیبا با ظاهری شبیه به شیر

چاوچاو سگی بسیار قدرتمند با ظاهری شبیه به شیره و به جرئت یکی از زیباترین نژادهای سگ محسوب می‌شه. این سگ اصالتاً متعلق به منطقه شمال چین هست و دور گردنش موهایی ضخیم و پرپشت داره که اونو بیشتر شبیه به شیر می‌کنه.

علاوه بر ظاهر زیبا و خاصش، چیزی که سگ چاوچاو رو محبوب کرده توانایی‌اش در نگهبانی و شکاره. این سگ اگه از تولگی به‌درستی آموزش ببینه سگ خانوادگی بسیار خوبی می‌شه و رابطه خوبی هم با حیوانات دیگر داره.

در مطلب معرفی سگ چاو چاو می‌تونید اطلاعات خیلی بیشتری در مورد این نژاد سگ زیبا پیدا کنید.

 

فروش سگ چاوچاو

 

?

  1. ساموید، سگی بازیگوش وهمیشه خندان

یکی از قدیمی‌ترین و البته زیباترین نژاد سگ در دنیا، سگ ساموید (Samoyed) است که به خاطر موهای نرم و سفید و همین‌طور ظاهر همیشه خندان و خوشحالش مشهوره. وقتی صورت این سگ رو می‌بینید انگار داره لبخند می‌زنه و همین موضوع باعث محبوبیت بیشترش هم شده.

البته اگه قصد دارید از یکی از این سگ‌های زیبا و بازیگوش نگهداری کنید حواستون باشه که موهای بلند این سگ نیاز به مراقبت و آرایش مداوم داره تا همیشه ظاهر زیبا و سالمش رو حفظ کنه.

 

  1. هاسکی، باوقار و جزو زیباترین نژاد سگ

نمی‌شه درمورد زیباترین نژاد سگ صحبت کرد و از هاسکی حرفی نزد! هاسکی یکی از محبوب‌ترین نژادهای سگ در ایران و دنیاست و این محبوبیت هم دلایل زیادی داره. ظاهر فوق‌العاده زیبا و باوقار، چشم‌هایی مسحورکننده و قشنگ، خز و موهای پرپشت و خلق و خوی شیطون و بازیگوش باعث شده هاسکی در ایران و سرتاسر دنیا پرطرفدار باشه.

سگ هاسکی در رنگ‌های طوسی، قهوه‌ای و قهوه‌ای مایل به طلایی دیده می‌شه و رنگ چشمهاشون هم از آبی روشن تا سبز و خاکستری متغیره.

هاسکی اصالتا متعلق به مناطق سردسیر و برفی سیبری هست و آب و هوای سرد اونو خوشحال‌تر می‌کنه؛ اما این سگ سازگاری بالایی داره و در شرایط غیرسردسیر مثل ایران هم می‌تونه با کمی مراقبت زندگی شاد و سالمی رو داشته باشه.

در مطلب نگهداری از سگ هاسکی میتونین شرایط نگهداری از این سگ زیبا رو مطالعه کنید.

 

  1. شیتزو، خوش اخلاق و آروم با موهایی ابریشمی

نژاد سگ شیتزو در ایران محبوبیت خیلی زیادی داره و به خاطر موهای زیبا و ابریشمی و ظاهر عروسک بامزه‌ای که داره در لیست زیباترین نژاد سگ در رتبه پنجم قرار می‌گیره.

موهای این سگ خیلی بلند می‌شه و در مسابقات زیبایی سگ‌ها همیشه می‌تونید شیتزوهای مختلف رو با موهایی آرایش کرده و زیبا مشاهده کنید.

شیتزو جثه کوچکی داره، با بچه‌ها، غریبه‌ها و حیوانات دیگر رابطه خیلی خوبی داره و خل و خوی آروم و خوش برخوردش اون رو برای افراد همه سنین به سگی ایده آل تبدیل کرده. همه این عوامل باعث شدن تا شیتزو به عنوان یکی از محبوب‌ترین سگ‌های آپارتمانی هم شناخته بشه.

اگه دوست دارید با این سگ خوشگل بیشتر آشنا بشید مطلب «همه چیز در مورد نژاد سگ شیتزو» رو مطالعه کنید.

 

  1. مالتیز، سگ عروسکی بامزه و زیباترین نژاد سگ

مالتیز سگی بامزه و کوچیکه که در دسته سگ‌های عروسکی قرار می‌گیره و به همین دلیل برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسبه.

این سگ زیبا با موهایی لخت و بلندی که داره یکی از زیباترین نژادهای سگ در دنیاست. البته موهای بلندش نیاز به رسیدگی روزانه داره تا همیشه ظاهر خوشگل و زیبایی داشته باشه.

سگ مالتیز یه سگ خانوادگی خوب محسوب می‌شه که عاشق بازی و یادگرفتن چیزای جدیده.

 

  1. سگ شیبا اینو، سگ استیکری!

نژاد سگ شیبا اینو اصالتی ژاپنی داره و رابطه خیلی خاصی با صاحبش برقرار می‌کنه.

این سگ باهوش و زیبا در سال‌های اخیر شهرت زیادی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده و احتمالا استیکرهای این سگ رو در فضای مجازی زیاد دیدین.

این سگ جثه‌ای متوسط و گوش‌هایی کوچک و رو به بالا داره و در عین حال که به صاحبش خیلی وفاداره دوست داره استقلال خودشو حفظ کنه.

 

  1. گلدن رتریور، بازیگوش و اجتماعی

این نژاد از سگ موهایی پرپشت و اغلب طلایی داره که باعث زیبایی فوق‌العاده این سگ شده. گلدن رتریور یکی از زیباترین نژاد سگ‌ در جهانه و به خاطر هوش بالا، یادگیری سریع و رفتار دوستانه و اجتماعی که داره نژاد بسیار محبوبی محسوب می‌شه.

موهای پرپشت و تقریبا بلند این سگ دائما نیاز به رسیدگی، شستشو و شانه کردن داره تا همیشه ظاهر ابریشمی و زیباشون رو حفظ کنن.

این سگ خوشگل و باهوشه و به صاحبش خیلی وابسته می‌شه و نباید مدت طولانی تنها بمونه وگرنه افسرده می‌شه.

منبع: زیباترین نژاد سگ در ایران و جهان