سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چاقی در سگ چاوچاو

چاقی در سگ چاوچاو میتواند یک مشکل بهداشتی مهم باشد . این یک بیماری جدی است که ممکن است باعث ایجاد یا بد تر شدن مشکلات متابولیک و اختلالات گوارشی و کمر درد و بیماری های قلبی بشود.

اگر آنها به درستی تغذیه نشوند دچار مشکلاتی زیاد میشوند. این سگ ها نیاز به رژیم غذایی با کیفیت بالا دارند. وزن اضافی میتواند مشکلات جدی ای برای این سگ ها به وجود اورد. از غذا خوردن بیش ازحد توله سگتان اجتناب کنید .

شاید مهم ترین عامل رشد مناسب سگتان این باشد که تغذیه او آهسته و تدریجی باشد. این بدین معنی است که اگر برای نگه داشتن توله سگتان کم حوصله بودید این مشکل را با دادن غذای زیاد کنترل نکنید. اجتناب از تغذیه بیش ازحد امر خیلی مهمی است. با ایران چاوچاو همراه شوید.

تشخیص اضافه وزن در چاوچاو

اگر دنده ها و ستون فقرات سگتان با چربی زیاد پوشیده شده باشد که شما راحت نمیتوانید آن ها را ببینید سگ شما اضافه وزن دارد. مشاوره دامپزشک را در مورد کاهش وزن سگ توصیه میشود. میتوانید برای جلوگیری از این مشکل با مشاورین فروش سگ چاوچاو صحبت کنید.

درمان چاقی سگ چاوچاو

علاوه بر افزایش تمرین روزانه برای جلوگیری از چاقی در سگ چاوچاو  ، کاهش جیره غذایی سگ یا تغذیه آن ها با غذای کم کالری حاوی مقادیر زیاد فیبر میتواند تاثیر گذار باشد. تقسیم غذای سگ را به چند وعده غذایی در طول روز میتواند کالری بیشتری را در اختیار سگ بگذارد در حالی که سگ احساس سلامت و سیری نیز میکند.

شما همچنین میتوانید مواد غذایی سالم مانند لوبیا سبز یا کدو تنبل کنسرو شده را به غذایش اضافه کنید.  چاقی سگ‌ ها یکی از معضلات جدی سلامت آن ها است که امروزه در سگ‌ ها  زیاد دیده می‌ شود، اضافه وزن در سگ ها نیز بیماری ها و مشکلات فراوانی را به همراه خود می‌ آورد.

دلایل چاقی سگ چاوچاو

دلایل زیادی می توانند باعث چاقی در سگ چاوچاو شوند اما ، دلیل اصلی معمولا رژیم غذایی نامناسب و عدم ورزش کافی  آن ها است.هم چنین ممکن است یکی از نشانه‌ های اختلالات هورمونی نیز باشد مانند کم کاری تیروئید یا سندروم کوشینگ.

چاقی سگها به این دلیل خطرناک است که میتواند مشکلات سلامتی زیادی را ایجاد کند.
سگهایی که برنامه روزانه ای برای تقریبا همه چیز دارند مثل :خوردن غذا، مراقبت از بدن، پیاده روی، زمان بازی، آموزش غیره، خیلی بهتر عمل میکنند.

مواد غذایی خشک با کیفیت بالا 

تغذیه متعادل او را که باعث رشد کامل او میشود میتوانید با مواد غذایی مثل بادمجان، مواد غذایی کنسرو شده و یا آب مخلوط اب با آن ها انجام دهید. شما همچنین میتوانید تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات و پنیر را استفاده کنید.

توله های این سگ باید احتمالا از غذا های پرچم دار استفاده کنند زیرا در سن رشد هستند و نیازهای تغذیه ای شان زیاد است.
در غیر این صورت ممکن است منجر به کمبود مواد معدنی و ویتامین، مشکلات دندان و استخوانها شوند و هم چنین ممکن است بعضی از مواد غذایی باعث  چاقی شود.