سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغذیه سگ چاوچاو

چاوچاو هزار سال است که در چین به عنوان شکارچی ، محافظ قایق ها و سگ ارابه شناخته شده .می گویند که یک امپراطور در چین دو هزار و پانصد جفت از آنان را نگهداری می کرده است و بعدها یکی از آن ها به عنوان هدیه به پرنس ویلز داده است. از چاوچاو برای شکار گرگ و سمور استفاده می شد و پوست آن برای تهیه کت های گرم مورداستفاده قرار می گرفت . جالب است بدانید گوشت آنها هنوز هم در چین مصرف می شود.

فروش سگ چاوچاو به علت زیبایی و خاص بودن ظاهرشان رو به افزایش است و در دنیا آن را جزو سگ های اشرافی و گرانقیمت می شناسند.
همانطور که میدانید تغذیه سگ ها مهم ترین عامل حیاتی آن هاست و بهتر است توجهی ویژه به این مقوله داشته باشیم. با ایران چاوچاو همراه باشید تا ببینیم تغذیه سگ چاوچاو چگونه صورت می گیرد.

 
 

تغذیه سگ‌های نژاد چاوچاو

روزانه دو تا دو سه‌ چهارم پیمانه غذای خشک که بهتر است در دو وعده داده شود.

این که یک سگ بالغ چه قدر غذا بخورد به چیزهای زیادی بستگی دارد، مثل: سن، متابولیسم، اندازه و میزان فعالیتش. هر سگی نیاز و شرایط خاص خود را دارد. آنچه مشخص است این که سگی که فعالیت بیشتری داشته باشد غذای بیشتر می‌ خورد.

برای حفظ اندام مناسب چاوچاو، در دو وعده به او غذا بدهید و اجازه ندهید ظرف غذا همیشه در دسترس او باشد. برای این که بفهمید چاوچاو شما اضافه وزن دارد یا نه از بالا به او نگاه کنید. باید بتوانید دور کمرش را ببینید. سپس دست تان را، با انگشتان جدا از هم، به پشتش، از بالا تا پایین ستون فقرات، بکشید.

اگر دنده‌ هایش را نمی‌ بینید، اما آن‌ ها را، بدون این که انگشتان تان را فشار دهید، حس می‌ کنید، وزن سگ نرمال می باشد. اگر برای حس کردن دنده‌ ها باید انگشتان تان را فشار دهید، سگ چاق است و به فعالیت و ورزشی بیشتر نیاز دارد. اگر دنده‌ های او را می‌ بینید، کمبود وزن دارد.

 
 

نکات تغذیه سگ چاوچاو که باید بدانید !

درخصوص غذا، باید سگ خود را با میزان لازم و کافی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی ها، و مواد معدنی و ویتامین ها تغذیه کنید. رژیم غذایی آن ها باید متعادل باشد و همه این مواد مغذی باید در رژیم آن ها بدون کم و زیاد موجود باشد. قبل از مراجعه به مراکز فروش سگ چاوچاو بهتر است درباره تغذیه آن ها تحقیقات لازم را کرده باشید.

تغذیه خوب و سالم برای سلامت بدن و حفظ شرایط پوشش موی بدن آن ها به بهترین شکل، ضروری است .
وزن سگ خود را بدانید و درصورت اضافه وزن، دادن جایزه های خوراکی اضافی را لغو و سهم وعده های غذا را کاهش دهید.

وعده غذایی آن ها باید کم کالری اما با بالا ترین میزان پروتئین، مواد معدنی، و ویتامین ها باشد؛ درضمن باید در وعده غذایی آنها فیبر گنجانده شود و میتوان با غذاهای تر آن را مخلوط کرد.