سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از بیماری های سگ پامرانین چیزی می دانید ؟

از بیماری های سگ پامرانین چیزی می دانید ؟

پامرانین ها نیاز به مراقبت های پزشکی خاصی دارند. برای اینکه از سلامت سگ خود اطمینان حاصل کنید لازم است هر از مدتی یک بار برای انجام آزمایشات و معاینه دقیق، سگ را به کلینیک دامپزشکی ببرید. در ضمن در این مجموعه فروش سگ پامرانین انجام می شود . برای اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

آلرژی

بعضی از این سگ‌ ها به بعضی آلرژی ها و مواد غذایی آلرژی دارند. اگر سگ شما پنجه‌ های خود را لیس می‌ زند و صورت خود را می‌ خاراند احتمال دارد که به چیزی آلرژی داشته باشد و شما باید او را برای بررسی آلرژی نزد دامپزشک ببرید.

بیماری صرع

بعضی از سگ‌ های نژاد پامرانین صرع (Epilepsy) و تشنج نشان می‌ دهند که در این صورت حتما باید زیر نظر دامپزشک باشند.

?

بیماری‌ های چشمی

یکی از بیماری های سگ پامرانین بیمایر های چشمی است . این نژاد به مشکلات چشمی متعددی از جمله کدورت قرنیه، خشکی چشم، مشکلات مجاری اشکی می‌ باشد. این مشکلات در سگ‌ های بالغ می‌ تواند موجب کوری سگ بشوند. اگر قرمزی، زخم و یا ریزش اشک شدید در سگ مشاهده کردید حتما او را نزد یک دامپزشک ببرید.

دیسپلازی مفصل ران

این مشکل معمولاً در نژاد پامرانین دیده می‌ شود. عوامل مختلفی در بروز این مشکل دخیل‌اند که شامل عوامل ژنتیکی، تغذیه و عوامل محیطی می‌ باشند.

سگ‌ هایی که دچار دیسپلازی مفصل ران هستند می‌ توانند به زندگی خود ادامه دهند و نیاز به درمان ندارند ولی در نژاد های بزرگ‌ تر نیاز به جراحی می‌ باشد.

بیماری لگ پرتس

به گفته ایران چاوچاو ، این بیماری مفصل ران را درگیر می‌ کند. بیشتر نژاد های عروسکی مستعد این بیماری هستند و وقتی سگ نژاد Pomeranian به این بیماری مبتلا می‌ شود، جریان خون به سر استخوان ران کاهش می‌ یابد و سر بزرگ ران که درگیر با مفصل ران می‌ باشد از بین می‌ رود.

معمولاً اولین علامت این بیماری در سن 4 تا 6 ماهگی دیده می‌ شود. اولین علامت این بیماری لنگش و تحلیل عضلات پا می‌ باشد.

دامپزشک با انجام عمل جراحی سر استخوان ران را جدا می‌ کند. بافت ایجاد شده بعد از جراحی مفصل کاذب ایجاد کرده و درد سگ از بین می‌ رود.

?

بیماری های سگ پامرانین – دررفتگی کشکک زانو

دررفتگی کشکک یکی از مشکلات شایع بین نژاد سگ پامرانین می‌ باشد. در این حالت کشکک از جای خود خارج شده و بیرون از زانو قرار می‌ گیرد و موجب درد در سگ می‌ شود. بیشتر سگ‌ ها می‌ تواند با همین وضع زندگی کنند ولی اگر لیگامنت هاب کشکک پاره شده باشد باید حتما جراحی شده و در جای خود ثابت شود.

کلاپس نای

در این حالت نای روی هم کلاپس می‌ شود و روی‌ هم می‌ افتد و تنفس سگ سخت می‌ شود.

علامت کلاپس نای به صورت سرفه‌ های سخت که شبیه صدای غاز می‌ باشد می‌ باشد. از آنجایی که این مشکل می‌ تواند در اثر کشیدن قلاده در هنگام راه رفتن سگ ایجاد شود بهتر است به او یاد دهید که بدون قلاده در کنار شما راه رود و یا به جای قلاده از هارنس استفاده شود. این مشکل با جراحی قابل درمان است.

مشکلات دندانی

نژاد پامرانین ها به بیماری دندانی و لثه و از دست دادن زود هنگام دندان مستعد می‌ باشد . میتوانید اگر تصمیم دارید در قسمت فروش سگ پامرانین ، سگ بالغی تحویل بگیرید ، آن ها را از نظر سلامتی چک کنید.